RSS

Autorzy:

Two months at Anaesthesiology and Perioperative Intensive Care at Univeristy of Veterinary Medicine in Vienna








My Dears!
I have some awesome news- in one week I am travelling to Warsaw where I am going to officially become a Doctor of Veterinary Medicine! But that is not all, before I even officially finished my career one of my biggest dreams ever came true, I have been accepted for an internship at one of the best veterinary clinics in Europe- at the veterinary faculty of Munich!!! As we know internship is an essential step in a veterinary career to obtain a residency which so far is not available in Poland. Dreams really come true and I want to say to everyone not to ever lose the hope and work hard because impossible is nothing!
I wanted to tell you a bit about my time spent at the faculty of veterinary medicine in Vienna after I left surgery. I spent two truly awesome months at the division of anesthesiology and critical care. So far this has been the most intensive and productive time I ever spent at any place in the world! After just two days of some introduction and training I started to perform anesthesia by myself. My duties started with giving preanestethical examination, induction of anesthesia and I took care of my patients through the whole surgical procedures till they completely recovered.

Moi Drodzy!
Mam wspaniałe wieści- za tydzień wybieram się do Warszawy, aby oficjalnie odebrać dyplom z tytułem Lekarza Weterynarii! To jednak nie wszystko, zanim oficjalnie ukończyłam studia spełniło się jedno z największych moich marzeń i zostałam przyjęta na internship do jednej z najlepszych klinik w Europie- na wydziale weterynarii w Monachium!!! Internship jest to  specjalny program, który jest pierwszym obowiązkowym krokiem w karierze zawodowej w kierunku rezydentury, czyli specjalizacji z wybranej dziedziny weterynarii. Programy te póki co niedostępne są w Polsce (i zapewne długo nie będą), w całym kraju mamy jedynie jednego dyplomowanego specjalistę z neurologii… Jak widzicie marzenia się spełniają, nie wolno tracić wiary w siebie tylko bardzo ciężko pracować i na pewno zostanie się dostrzeżonym.
Chciałam Wam trochę przybliżyć jak wyglądały moje praktyki na wydziale weterynarii w Wiedniu po tym jak opuściłam chirurgię. Spędziłam dwa cudowne miesiące na anestezjologii oraz intensywnej terapii. To jak dotąd najbardziej intensywny i produktywny czas jaki było mi dane spędzić w jakimkolwiek miejscu na świecie! Po dwóch dniach intensywnego treningu i wprowadzenia, zaczęłam samodzielnie znieczulać pacjentów. Moja rola zaczynała się od badania wstępnego pacjenta, potem znieczulałam i prowadziłam pacjenta przez cały zabieg, aż do momentu jego wybudzenia. 



This has been the first patient I anesthetized and he successfully recovered

Oto pierwszy pacjent, którego samodzielnie znieczuliłam, po wybudzeniu


In a prep room working in team is very important, especially with big patients you always need some extra hands to help

W pomieszczeniu do przygotowywania pacjentów do zabiegów bardzo ważna jest praca zespołowa, szczególnie przy większych pacjentach 


While I am setting up all the monitors, my friend is already writting a protocol

Podczas gdy ja ustawiam cały monitoring pacjenta, koleżanka zaczyna już pisać protokół znieczulenia


This patient was going to receive TPLO, so we had to provide a really strong analgesia

Ten pacjent poddany zostanie zabiegowi TPLO, zatem moją rolą było zapewnienie bardzo silnej analgezji      



Heating lamp is a great solution to prevent any drop of temperature in anesthetized patient

Lampa grzewcza to świetne rozwiązanie zapobiegające hipotermii u znieczulanych pacjentów



My patient is already on the table

Tutaj mój pacjent znieczulony już na stole operacyjnym



In dental procedures (expecially in dental extractions) we used local blocks (mental and maxillar)

Przy zabiegach dentystycznych (szczególnie extrakcji zębów) stosowaliśmy miejscowe bloki (bródkowy oraz szczękowy)










Sometimes we had to anesthetized some exotic patients like this one

Czasami znieczulaliśmy bardziej nietypowych pacjentów


At the perioperative intensive care unit I also took part in some training at the special center designed for a practical education of veterinary students. With dr Alice Bennett (Diplomate in critical care) we practiced some basics of CPR.

Na oddziale intensywnej terapii poza opieką nad pacjentami brałam udział w róznych szkoleniach w specjalnie zaprojektowanym centrum naukowym przeznaczonym dla studentów, gdzie mogą oni rzeczy praktycznych, niezbędnych w przyszłym zawodzie. Z Alice Bennett (Dyplomowanym specjalistą w dziedzinie intensywnej terapii) ćwiczymy resuscytację krążeniowo-oddechową. 


















at ICU


One of the many brachycephalic patients with BAS after receiving a corrective surgery



Even though that is the last of the 20 Rules of Kirby TLC (tender loving care) is not less important than any other :)


Mimo, że jest ostatnią z 20tu Reguł Kirby TLC (ang. tender loving care) jest równie ważna jak pozostałe :) 




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.